Pište inzeráty, které zahrají na notu těm správným kandidátům

Oslovte inzerátem ty správné lidi. Kandidáty, které bude práce u vás opravdu zajímat a které nadchne vaše kultura. V předchozím díle seriálu jsme řešili, jak je důležité přesně nadefinovat pracovní pozici a profil ideálního kandidáta. Inzerát na to těsně navazuje. Jak nabídku přepsat tak, aby mluvila jazykem kandidáta? Ukážeme si příklady zejména z inzerátů na obchodnické pozice, ale tipy využijete i na jakékoliv jiné pozice.

 

HLAVIČKA: PRO KAŽDOU POZICI TROCHU JINÁ

V hlavičce pište o firmě, ale klidně pokaždé jinak. Tak, aby to zaujalo právě toho, koho hledáte. Jak může vypadat personalizovaná hlavička?

  • Firma hledá obchodníka:

„Jsme rodinný podnik s více než 100letou tradicí. Vyrábíme nápoje ve skle, které milují v hotelech, restauracích a obchodech po celé republice. Patříme k největším výrobcům v ČR a stále rosteme. České nápoje zažívají boom a my zachováváme správnou rovnováhu mezi klasikou a inovacemi. Připoj se k nám i ty a šiř slávu kvalitních a cenově dostupných nápojů.”

  • Ta stejná firma hledá administrativní podporu fakturačního oddělení:

„Jsme stabilní rodinný podnik s více než 100letou tradicí. Vyrábíme sudové limonády a nápoje ve skle. Patříme k největším výrobcům v ČR a stále rosteme. K práci používáme moderní fungující systémy, papíry jsou pro nás minulostí, jsme ekologická firma. Pracujeme v pěkných kancelářích blízko centra města. Přidejte se k našemu přátelskému týmu, který se stará, aby vše fungovalo, jak má.”

NÁPLŇ PRÁCE: PŘIDEJTE SMYSL A EMOCE

V sekci Náplň práce se dá nahnat nejvíc „bodů”. Tady máte největší možnost zaujmout, nebo naopak ztratit zájem kandidáta. Suchý výčet činností oživte hlavně zmínkami o produktech a službách, které bude nový člověk nabízet nebo provádět. Přidejte smysl činnosti, emoce nebo míru zodpovědnosti.

Namísto klasického: „Vyhledávání obchodních příležitostí” popište, kdo jsou vaši zákazníci a čím si je obchodník získá.

  • Například: „Naši zákazníci mají rádi kvalitní nábytek na míru a nebojí se za něj připlatit. Vaším úkolem bude získat právě takové zákazníky nebo navázat dlouhodobou spolupráci s novými partnery. Nejlépe nám to jde na veletrzích a tam, kde máme možnost náš funkční designový nábytek předvést v realitě.”

Nebo místo „Akvizice nových klientů” popište, jak u vás proces akvizice probíhá.

  • Například: „Schůzky vám navolají naše sympatické kolegyně a na vás bude čistě jen obchod.” Nebo naopak: „Za proces získávání nových klientů budete zodpovědní od A do Z a strategii si zvolíte sami.”

POŽADUJEME: LIDSKY VYSVĚTLETE, KOHO CHCETE

Sekce Požadujeme se dá transformovat z prostých bodů na větu, ve které kandidátovi osvětlíte, proč potřebujete, aby měl to, co požadujete. Lépe si pod tím představí něco konkrétního a sám zhodnotí, zda požadavkům odpovídá.

  • Už samotný název Požadujeme přepište na něco méně přísného. Například: Abyste u nás uspěli, bylo by dobré mít/umět….
  • Namísto „Skvělé organizační schopnosti” můžete napsat: „Při organizaci akcí pro naše klienty budete potřebovat dávat pozor na spoustu různých detailů a na nic nezapomenout.”
  • Namísto „Prodejní dovednosti” popište, jak u vás prodej probíhá a co je k němu potřeba. Není prodej jako prodej. Může to znít například takto: „Budete prodávat sami sebou. Vy jste naše vitrína. Obléknete naše obleky na míru a ukazujete zákazníkům, jak mohou vypadat.”

NABÍZÍME: POZOR NA PRÁZDNÉ FRÁZE

Sekce Nabízíme je tradičně hodně podceňovaná. Napsat, že nabízíte zázemí nadnárodní společnosti a motivační hodnocení, už dávno nestačí. To, co dnes lidi zajímá, je kultura společnosti, přístup k zaměstnancům, know-how, vzdělávání, podpora, růst a samozřejmě odměna a benefity.

  • Namísto „Zázemí úspěšné nadnárodní společnosti“ můžete napsat: „Budete pracovat ve firmě, kde leadeři mají jasnou vizi a vždy budete vědět, proč něco děláte.”
  • Formulku „Systém vzdělávání“ můžete nahradit: „Pokud si vás na tuto pozici vybereme, budeme chtít, abyste dále rostli. K vašemu vzdělávání budeme přistupovat individuálně tak, aby vám samotným dávalo smysl.”
  • A místo klasického „Zajímavé firemní benefity” zkuste třeba: „Mezi našimi benefity najdete klasiku jako jsou stravenky nebo příspěvky na penzijko, ale třeba také občerstvení na pracovišti, příspěvek na dopravu a firemní oblečení.”
  • „Flexibilní pracovní doba” je často zavádějící. Napište, jak to opravdu je. Například: „Do práce můžete přijít mezi 7.00 a 10.00 a odejít mezi 15.30 a 18.30.”

PROČ JE DŮLEŽITÉ PSÁT LIDSKY

Příkladů by se dalo napsat ještě hodně. Důležité je se při psaní inzerátu vcítit do jeho čtenáře. Co ho zajímá? Co je pro něj důležité? Pořadí jednotlivých sekcí zas až tak důležité není. Ale to, aby byl inzerát napsaný lidskou řečí, důležité je. Přitáhněte svým inzerátem takové kandidáty, z nichž vyberete ty, se kterými budete dlouhodobě spolupracovat!

V příštím díle seriálu se podíváme na vedení pohovoru. Už mu nebudeme říkat pohovor, ale rozhovor a vy se dočtete, jak zjistit motivaci kandidáta a jak odhalit lež.

Sdílejte článek

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.