„Funkce HR, PR a marketingu jsou dnes spojené nádoby. Spojení HR marketing je dokonce uznávaný termín. Zatímco marketing a PR v klasické podobě se zaměřují na propagaci firmy nebo produktu, HR marketing propaguje zaměstnavatele. A dnes je trend mít všechno osobní, s příběhem, s tváří. A kde jinde vzít tváře, než u lidí ve firmě? Jak konkrétně můžete, skrze HR aktivity uvnitř i vně firmy ovlivnit to, jak bude vnímaná firma jako celek?

Evropský fair-trade, aneb jak se chováme ke svým lidem?

Etický business, ekologie, vyloučení dětské práce, fair-trade. Zajímají nás tyto věci, když si kupujeme nový produkt? Čím dál častěji ano. A mohlo by nás, jako spotřebitele, zajímat, jak se firma chová k vlastním zaměstnancům? Mohlo! A proto můžete nyní tvořit PR firmy tím, jak to u vás ve firmě chodí.

Jak na to? Pracujte na firemní kultuře dovnitř

1. Komunikace – sdílejte se svými lidmi co nejvíce a hlavně tak, jak věci jsou. U větších firem zajistěte kaskádování informací skutečně ke všem zaměstnancům.

2. Spravedlivě a transparentně odměňujte. Pokud budou zaměstnanci rozumět svému ohodnocení a budou cítit, že jsou ohodnoceni férově, a to i vůči nově příchozím, budou loajální. Změnu v komunikaci o mzdě můžete zavést již při letošním navyšování.

3. Zpětnou vazbu poskytujte okamžitě a konkrétně. Každý potřebuje vědět, jestli svou práci odvádí dobře, nebo ne.
4. Sdílejte a oslavujte úspěch, ne to, co se nepovedlo. Vyzdvihujte dobrou práci a veďte své manažery a teamleadery k tomu, aby více chválili, než kritizovali. Příležitost mají hned při rozhovoru nad zhodnocením roku 2017.

5. Propagujte dovnitř firmy to, co propagujete ven. Úspěchy, změny, články, informace ze života firmy.

Dejte o vaší firemní kultuře vědět

1. Nejlepší promo je z úst člověka, kterého známe. Podpořte sdílení firemních příspěvků vašimi zaměstnanci a to jak na Facebooku, tak na LinkedInu. Lidé ale budou sdílet jen to, čemu sami věří.
2. Tvořte příběhy. Vaše firma má jistě zajímavý příběh – kdo ho zná? Jaké trendy následujete, nebo tvoříte? Jak působíte v regionu?
3. Postavte příběhy na klíčových lidech. Propagujte úspěchy svých klíčových zaměstnanců.

Nábor – lidé se rozhodují kvůli lidem

Slyšeli jste to určitě už sami. Lidé dělají ve velké většině rozhodnutí na základě emocí nebo vztahů. Jako HR manažerka jsem se setkávala s tím, že lidé měli zájem do firmy nastoupit proto, že se jim líbil náborový proces, pohovor, profesionalita, nebo můj či manažerův osobní přístup.

Jak na to? Nábor personifikujte:

1. U inzerátů vždy uvádějte jméno náboráře – ať si ho zájemci mohou najít na LinkedIn a své odpovědi na pozici personifikovat

2. Na Facebooku postujte jménem svých lidí, ne jménem firmy

3. Na LinkedIn postujte skrze „firemní tváře“ – jeden nebo dva lidé z firmy by měli mít dokonalý profil na LinkedIn a skrze tyto profily šiřte novinky, volné pozice a to, co se děje ve firmě

4. Při náboru vždy myslete na to, že reprezentujete nejen firmu jako zaměstnavatele, ale také produkt firmy. Pokud budou mít uchazeči dobrou zkušenost, zváží vás také jako dodavatele.

Ryba smrdí, ale i voní, od hlavy

Nebezpečí HR marketingu je v tom, že se opravdu nedá propagovat něco, co neexistuje. Všechny výše popsané kroky jsou v podstatě bez účinku, pokud o nich bude vědět a snažit se o jejich naplnění jen HR oddělení, ve spojení s PR a marketingem. V mnoha firmách je to o tom, domluvit se na nové strategii s vedením a zavést ji nejprve dovnitř firmy a pak teprve pouštět informace ven. V opačném případě budou tyto aktivity zesměšňovány a výsledek bude opačný.

Sdílejte článek

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.